A none Town

A none Town

A walk between the worlds ...

A city like any other, a place like many others, everywhere a possibie , a path surrounded by a long walk between the worlds.

A sultry evening walking with a goal, but without pre- perrcorso ; you get carried itinerary aiming only alll'arrivo final .

Walk shipped, immersed in a kind of stream of colored atmospheres ; as I was in a tunnel just mixed paints that you just skim , but feel like they were moving fluid .

Looks busy intersections , some lost , others even sketched and then fragments of speeches called on his cell phone , friend , lover or husband ; but the lighter ones are silent and are on the faces of those intersections are perceived by step , in the procession , from the wave of energy that hits you like a slap ; sometimes pleasant and even accitante , or other angoisciosa almost delirious .

And then the scents , smells, feelings of joy or painful , research or escape from love.

On the balcony as a woman walks in a cage, and search someone that is late ; another quarrel in a citifono , I wonder if someone will speak with or 'll be arguing with herself?

Cross the park , the pass becomes slower to enjoy nature ; she is talking about , or rather is singing a melody.

All of a sudden sobs , tears pouring , sentences that tell the whole story in a nutshell: " ... I can not believe it ... I am thirteen who we are together ...", you hear the sound but can not see anyone, then , in a hidden corner between a wall and a fence , sitting on the ground weeping woman talking on a cell phone, or maybe you just despair with the damn phone.

The pass near dogs in search of game , they are joyful , playful ; and then follows two young men running hot and sweating trying to detoxify bodies and minds .

And you walk , leave everything behind , but realizing that you've touched universes of situations, perceptions, energies that have done your walk a guided tour through the varied world of a busy day.

http://youtu.be/8vAyitZPcMo

Has been liked by 7

Say something

Comments 7

Monomax    M. Soldi
11 years ago
Monomax M. Soldi Artist, Art lover
Grazie Lino !!!

Ciao

max
Monomax    M. Soldi
11 years ago
Monomax M. Soldi Artist, Art lover
Grazie Gianpaolo

max
Gianpaolo Marchesi
11 years ago
Bellissima!
Lino Bianco
11 years ago
Lino Bianco Artist
Meravigliosa, bravissimo. Ciao,
Lino
Monomax    M. Soldi
11 years ago
Monomax M. Soldi Artist, Art lover
Ho sempre vissuto a Milano, l'ho amata e amo ma in lei non posso più riconoscermi, ha cambiato vestito come una serpe cambia la pelle, non è più la Mia Milano è solo Milano e basta, sicuramente più europea ... ma che cosa è essere europei oggi ?

Un caro saluto

max
Monomax    M. Soldi
11 years ago
Monomax M. Soldi Artist, Art lover
Grazie del commento ricco e a cui dare spazio di pensiero.

Spero di vedere il tuo nuovo lavoro, in ogni caso il titolo è esaustivo e richiama all'attualità (ahinoi di sempre!) del rapporto di scollamento e distacco delle città dall'uomo comune, un distacco di Alcuni su molti tramite quel rapporto piramidale che crea Tepli di Ministeri, anzi di Misteri che proteggono gli interessi di pochi a discapito dei restanti ... e noi restanti siamo, a capo chino e in attesa di parole imbellettate di furbizia, quando non è peggio.

Città che macinano carne e mente vivente come fossero una fabbrica ... una fabbrica di orrori ...

segue... max
giulio micheletti
11 years ago
La mente incamera e poi il pensiero riaffiora e si fa un analisi di come si vive e con chi si vive,ma soprattutto perche' si vive,una città che non è una città come tanti e assalita dalla inutilità delle scelte,abitare dove non si dovrebbe,dialogare con chi non si conosce,perdere gli affetti di famiglia perchè nessuno si crede uguale al fratello ma anche se minore impone la sua superiorità,ho realizzato un lavoro non so se lo pubblicherò,ma credo sia in linea con il tuo pensiero.Il titolo è; la città dei ministeri,un insieme di formiche umane non operaie ma per nulla plebee.

Say something

You must login or Sign Up to write a comment Join